Najskuteczniejsze rozwiązania antyfraudowe

Bez wątpienia, każdy menadżer w większej, jak i mniejszej firmie powinien dokładać wszelkich starań, by nie dopuszczać do oszustw. Wszędzie bowiem pojawiają się nieuczciwi pracownicy. Jeśli natomiast wiedzą oni, że nie są zbyt dobrze pilnowani, chętniej i częściej dopuszczają się kradzieży. Jak radzić sobie z tym problemem? Pomogą Ci w tym rozwiązania antyfraudowe – http://positiveretail.pl/rozwiazania-antyfraudowe/.

Czy istnieją skuteczne rozwiązania antyfraudowe?

Warto się zastanowić, czy jest to w ogóle możliwe, aby naprawdę skutecznie zapobiegać kradzieżom w miejscu pracy. Wydawać by się mogło, że wprawiony w oszustwach złodziej zawsze znajdzie sposób, aby okraść pracodawcę. Jednakże, dzisiaj technologia pozwala na zastosowanie takich rozwiązań antyfraudowych, którym nawet wybitni oszuści nie są w stanie sprostać.

Na początek proste rozwiązania

Przed zastosowaniem skomplikowanych rozwiązań antyfraudowych warto zadbać o te najbardziej podstawowe. Między innymi jest to zainstalowanie jednego systemu dla wszystkich pracowników. Najważniejszą kwestią jest wyłączenie opcji korzystania z systemu bez zalogowania. Chodzi o to, aby nie pozwolić pracownikom wykonywać obowiązków anonimowo. Jak bowiem wiadomo, anonimowość sprzyja przestępstwom. Poza tym, jeśli operacje będą anonimowe, to nie będzie się dało wykryć oszusta, kiedy już dojdzie do kradzieży.

Czy logowanie to skuteczne rozwiązanie antyfraudowe?

Niektórym wydaje się, że wymóg logowania nie ma sensu, gdyż pracownik może zawsze skorzystać z danych innego użytkownika. Niemniej jednak, jest to oczywiście zakazane. Ponadto, nawet jeśli pracownik złamie zakaz i skorzysta z danych logowania innego użytkownika i tak zostanie nakryty, jeśli popełni oszustwo. Wszystko dzięki nowoczesnemu monitoringowi, który nie jest atrapą, lecz realnie działającym zabezpieczeniem przed oszustwem. Chodzi o monitoring centralny, którego najważniejszą cechą jest pełne zintegrowanie z systemem. Rzecz w tym, iż pracownicy wykonując jakieś dziwne operacje zostawiają w systemie ślad, który daje sygnał do tego, aby oznaczyć to postępowanie w systemie w jakiś specjalny sposób.

Ustawianie alertów

Generalnie, rozwiązania antyfraudowe opierają się na natychmiastowym dostępie do nagrań i wszelkich innych zapisków oszustw. Jakby tego było mało, system również samodzielnie informuje menadżera, kiedy dochodzi do pewnych niepożądanych operacji. Jeśli w którymś sklepie zostaną przeprowadzone dziwnie duże transakcje lub też dochodzi do wielu zwrotów towaru, w systemie pojawia się alert widoczny dla menadżera. Wie on wtedy od razu, w którym sklepie doszło do danego wydarzenia oraz jacy pracownicy aktualnie tam przebywali. Zna również dokładne godziny i minuty zdarzeń, przez co bez trudu może przeglądnąć wideo, aby dowiedzieć się, co naprawdę się wydarzyło.

Ograniczenie niezależności pracowników

Duże firmy działają w ten sposób, że menadżerowie są przełożonymi kierowników, którzy to mają pod swoją opieką poszczególne sklepy. Dlatego też rozwiązania antyfraudowe muszą zapewniać integrację systemów funkcjonujących we wszystkich sklepach należących do danej sieci. Dotyczy to zarówno systemu komputerowego, jak i monitoringu.

Jeśli chodzi o system komputerowy, menadżer powinien mieć możliwość całkowitego lub częściowego ograniczenia niezależności jednego kierownika lub wszystkich. Chodzi o to, aby system nie pozwalał kierownikom, jak również innym pracownikom, wykonywać operacji zakazanych przez menadżera. Czasami bowiem dochodzi do sytuacji, ze w której kierownik sam ustala promocje w sklepie. Wynika to z różnych przyczyn. Czasem chce nabyć taniej produkty, które sam przestaje. Zdarza się również, że ma swoją własną wizję sprzedaży. Obecnie jednak menadżer bez najmniejszego trudu jest w stanie zablokować takie działanie. Jeśli bowiem system nie pozwoli realizować transakcji kierownik nic na to nie poradzi.

Jeśli chodzi o monitoring, jak już wcześniej wspomniano, powinien on być zintegrowany z systemem komputerowym. Jeśli tak jest, to siłą rzeczy, gdy systemy poszczególnych sklepów są ze sobą powiązane, połączony jest również monitoring zainstalowany w poszczególnych sklepach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *