dual-system.pl

dual-system.pl – biznes, motoryzacja, lifetsyle

mycie silnika
Motoryzacja

Mycie silnika – co warto o tym wiedzieć?

Każdy kierowca chce, aby jego samochód nie tylko pracował w odpowiedni sposób, lecz również prezentował się atrakcyjnie i zachęcająco. Żeby to osiągnąć, regularnie myta jest karoseria pojazdu, jego szyby, a także opony oraz koła. Co jednak z silnikiem? Czy jednostkę napędową również powinno się od czasu do czasu myć?

Czy warto myć silnik?

Na wstępie warto zaznaczyć, że niezależnie od tego, czy posiada się silnik brudny, czy też idealnie czysty, pracują on dokładnie tak samo. Ilość brudu, jaka znajduje się na silniku, nie ma nawet najmniejszego znaczenia dla jego jakości pracy, osiągów, czy też bezpieczeństwa. Warto więc zadać sobie pytanie, po co właściwie trudzić się i myć silnik? Łatwo można przecież zauważyć, że nawet jeśli wyczyści się jego najmniejszy zakamarek, to bardzo szybko, bo już nawet w ciągu kilku tygodni, cały brud powróci. Po co więc to robić?
Najważniejszą zaletą umytego silnika jest to, że znacznie ułatwia to jego ewentualne naprawy, a także diagnostykę potencjalnych awarii. Dzięki temu, że silnik będzie pozbawiony brudu, zauważyć można np. wycieki, czy też nieszczelności, które mogą się mu przydarzyć. Co więcej, łatwiej będzie zachować czystość swojego ubrania, czy też nawet samego siebie, jeśli lubi się samodzielnie podłubać i pogrzebać przy silniku.

Jak przeprowadzić mycie silnika?

Jak zatem widać, warto przynajmniej od czasu do czasu umyć silnik, aby móc zauważyć potencjalne problemy z jego pracą, a także bez ryzyka poważnego ubrudzenia zająć się przynajmniej tymi podstawowymi czynnościami w zakresie jego serwisowania. Powstaje jednak ważne pytanie, czyli jak się powinno myć silnik?
Zdecydowanie najważniejszą sprawą, która związana jest z myciem silnika, jest jego odpowiednie przygotowanie. Przede wszystkim powinno się odłączyć klemy od akumulatora, a także skutecznie zabezpieczyć alternator. Poleca się również zabezpieczyć folią rejon, w którym umieszczone są świece zapłonowe. Takie samo zabezpieczenie powinno być założone na filtrze dolotowym silnika.
Gdy ma się już odpowiednio przygotowaną komorę silnika, należy się następnie upewnić czy silnik jest chłodny. Polanie rozgrzanego silnika wodą mogłoby nawet spowodować pęknięcie głowicy, co rzecz jasna oznaczałoby wielotysięczne straty. Gdy już wszystko jest gotowe, można przejść do mycia właściwego, które należy przeprowadzać przy pomocy specjalnego preparatu do mycia silnika. Gdy wszystko zostanie odpowiednio umyte, na koniec należy cały silnik spłukać wodą, pod możliwie jak najniższym ciśnieniem. Na koniec warto poczekać kilka godzin przed uruchomieniem silnika, aby wszystko mogło dobrze wyschnąć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *