dual-system.pl

dual-system.pl – biznes, motoryzacja, lifetsyle

naturalna witamina c
Zdrowie

Jaka jest najlepsza naturalna witamina C?

Każdy wie, że witamina C to produkt, który znaczy zdrowie. Odpowiednia codzienna dawka tej witaminy wzmacnia odporność organizmu oraz chroni przed infekcjami. Jeśli niestety jesteś chory lub przeziębiony, to z witaminą C dużo szybciej i łatwiej przejdziesz stan chorobowy. Witamina C jest dostępna w postaci naturalnej oraz syntetycznej. Którą wybrać? Jaka jest lepsza?

Naturalna witamina C

Gdzie występuje naturalnie witamina C i w jakich produktach znajdziesz jej najwięcej? Przede wszystkim znajduje się ona w owocach i produktach roślinnych oraz wielu spożywczych. Dostępne są także różnego rodzaju preparaty, suplementy diety, które wykonane zostały z naturalnych składników i są także określane mianem naturalnej witaminy C. Musisz jedynie wziąć pod uwagę to, iż produkt został poddany obróbce przez co stracił wiele cennych właściwości. Jednak mimo to i tak jest niezastąpionym źródłem tego cennego daru jakim jest witamina C.

W jakich produktach znajduje się witamina C?

W wielu produktach roślinnych możesz znaleźć witaminę C. Jeśli chodzi o owoce to oczywiście jest to cytryna, pomarańcze, czarna porzeczka, truskawka, kiwi, grejpfrut, jabłka, maliny czy poziomki. Oczywiście to tylko kilka przykładów, gdyż witaminę tą można znaleźć w prawie każdym owocu tylko w nieco zmniejszonej dawce. Kolejne produkty to warzywa. Największa zawartość witaminy znajduje się w natce pietruszki. Kolejnymi faworytami jest papryka zarówno zielona jak i czerwona, brukselka, kalarepa, kapusta, brokuły, szpinak czy kalafior. Ale także pomidory, rzodkiewka, buraki czy marchew. Dzika róża oraz czarny bez to także bardzo cenne źródła witaminy C i nieodłączny element każdej kuracji wzmacniającej odporność. Dlatego warto codzienną dietę urozmaicić o kilka porcji warzyw i owoców, aby cieszyć się zdrowiem nawet w okresie grypowym.

Jakie właściwości ma witamina C?

Jeśli zastanawiasz się, do czego jest potrzebna witamina C w Twoim organizmie, to zaraz się tego dowiesz. Bierze ona udział w przemianach biochemicznych, jakie zachodzą w każdym organizmie. Są to uszczelnianie naczyń krwionośnych, przemiana kwasu foliowego czy proces krzepnięcia krwi. Najbardziej znanym zastosowaniem jest wzmocnienie odporności, a co za tym idzie i procesów immunologicznych. Musisz pamiętać, aby regularnie uzupełniać poziom witaminy C, aby nie dopuścić do groźnych chorób. A jakie objawy mogą się pojawić w przypadku jej niedoboru? Między innymi krwawienia, zmęczenie organizmu, szkorbut, wypadanie zębów oraz większe ryzyko zachorowania na choroby zakaźne.

Jak dawkować witaminę C?

Jeśli jesteś podatny na zachorowania to oznaka, że masz niedobór witaminy C. Powinieneś spożywać więcej produktów, które zawierają witaminę C lub rozpocząć suplementację preparatami. Warto wybrać te oparte na naturalnej witaminie. Mogą być do tabletki, kropelki, a nawet tabletki musujące lub do ssania. Każdy znajdzie odpowiedni produkt dla siebie. Dla dorosłej osoby zaleca się zapobiegawczo stosować 60 mg na dobę, a w przypadku dużych niedoborów od 100 do 500 mg na dobę. Musisz wiedzieć, że witaminy C nie można przedawkować. Jednak zbyt duże stężenie może doprowadzić do przeczyszczenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *